Gili Islands, Singapore en Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patty Damhuis - WaarBenJij.nu Gili Islands, Singapore en Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patty Damhuis - WaarBenJij.nu

Gili Islands, Singapore en Kuala Lumpur!

Blijf op de hoogte en volg Patty

31 Oktober 2014 | Indonesië, Denpasar

Dag lieve vrienden en familie!
Weer even een verhaaltje uit het mooie, warme Bali. We hebben alweer zoveel leuke dingen gedaan sinds de laatste keer dat ik geschreven heb.
Om te beginnen zijn we een weekend weg geweest naar de Gili eilanden. Wauuwww wat mooi! En zo’n superleuke sfeer. Vooral op het grootste, drukste eilandje Gili Trawangan. Hier sliepen we 3 nachten. Het strand was echt supermooi en de mensen ook allemaal zo leuk. Echt een heel leuk, relaxed eilandje. We zijn de eerste dag ook nog in maar 1,5 uur het hele eilandje rondgefietst, heel leuk zo zie je alle strandjes.
Bij de Gili eilanden horen nog 2 eilanden waaronder Gili Meno. Daar zijn we ook nog een middagje heen geweest met de boot. Hier was het strand nog veeeel mooier dan op Gili Trawangan maar er was verder echt helemaal niks te doen. We hebben gesnorkeld en lekker aan het strand gelegen. Er zaten zoveel schattige mooie visjes in de zee. Helaas is wel echt al het koraal dood. Echt super zonde!!! Het schijnt dat je er ook schildpadden kunt zien maar die hebben wij helaas niet gezien. Er was wel een schildpadden opvang op Gili Meno. Er waren net schildpadjes uitgekomen. Ze waren pas 4 dagen oud en zooooooo schattigggg!! Helaas mag je ze niet aanraken.
De boot naar de Gili’s was wel echt vreselijk trouwens. Deheenweg viel mee maar de terugweg was ik zoooo bang. Lesley had mn nagels in dr arm staan zo hard kneep ik. Maarja als je wat moois wil zien moet je er wat voor over hebben he. En het was het zeker waard!!!
Toen we 4 dagen terugwaren van de Gili’s gingen Anna – Lisa, Yvette, Farah en ik op vakantie naar Singapore en Kuala Lumpur. Het was echt zoooo vet!
We gingen eerst 4 dagen naar Singapore. Hier hebben we echt leuke dingen gedaan waaronder heeeel veel geshopt. Er was een H&M (die is er niet in Bali) en ik ben helemaal los gegaan. Even weer lekker westerse winkels.
Verder zijn we naar Sentosa Island geweest. Dit is een eilandje gebouwd naast Singapore (stad) en het is alleen gebouwd voor vermaak. Je hebt er echt ALLES. Universal Studio’s, hotels, Spa’s, stranden, een pretpark, een aquarium, winkels en ga zo maar door!! Wij zijn naar het aquarium geweest. Het is het allergrootste aquarium ter wereld en het was zoooo gaaf!!! Echt supervet!
Ook zijn we nog naar Gardens by the Bay geweest. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar het zijn een soort van gigantische opgezette bomen met allemaal lampjes erin. Bij de foto’s wordt het duidelijker denk ik . We kwamen hier net optijd want er begon net een lichtshow. Ook wel leuk om te zien!!
Ook zijn we nog naar Marina Bay Sands geweest. Misschien kennen sommigen het wel. Het is een heeel hoog hotel met een infinity pool waar je uitkijkt over de skyline van Singapore. We mochten helaas niet in het zwembad omdat het alleen voor gasten is maar we konden wel van het uitzicht genieten. Echt bizar die lft gaat zo snel. Van de begane grond naar verdieping 57 in tien seconden ofzo je bent gewoon echt duizelig daarna. Eigenlijk kost het 23 dollar om hier naar boven te kunnen maar wij zijn stiekem bij mensen de lift ingesneakt dus we mochten lekker gratis. Echte Nederlanders he ;).
Na 4 dagen vlogen we door naar Kuala Lumpur. We hadden hier minder dagen voor ingepland maar we vonden het eigenlijk leuker dan Singapore. Je kon er leuk winkelen en je had er leuke dingen om te bekijken.
Zo zijn we naar de Twin Towers geweest. Dit zijn 2 hele hoge gebouwen die echt supergaaf verlicht zijn ’s avonds. Echt tof om te zien!
Verder hebben we lekker rondgewandeld overal en zijn we naar een markt geweest. Ook zijn we naar een Skybar geweest. Dit was zooooo gaaf! Je had uitzicht op de Twin Towers en het onweerde best hard dus je zag iedere keer het onweer supergoed. Sowieso was het weer in Kuala Lumpur best slecht. Iedere avond regen en onweer. En dan niet zoals in Nederland maar echt gigantische buien en suuuuperharde onweer. In Nederland zou dit waarschijnlijk weer een storm genoemd worden en is het hele land weer in rep en roer.
We zijn ook nog naar de Batu Caves geweest. Dit zijn grotten net buiten Kuala Lumpur. Om in de grot te komen moest iets van 270 treden omhoog ofzo. Ohmygod wat een hel in 30 graden maar het was leuk!!! Er waren ook veel aapjes en deze waren veel liever dan in Bali. In Bali zijn ze best agressief maar deze waren schattig!
Ook was het Indiaas nieuwjaar toen wij in Kuala Lumpur waren. Nou wat een vuurwerk!!!! Geen mooi sier vuurwerk maar gigantische bommen. Zoooo hard! Sowieso dat het in Nederland illegaal zou zijn. Ik vond het wel grappig maar de anderen niet. Ze dachten dat het oorlog ofzo zou worden haha of dat de ISIS eraan kwam.
Na de vakantie moesten we meteen weer hard aan het werk voor school. Gister is het laatste verslag ingeleverd. Maandag nog 1 toets en woensdag nog eindpresentatie en dan zit mijn Bali avontuur er alweer bijna op. Volgende week zaterdag vliegen we naar Bangkok. Echt suuuuperveel zin in maar ik ga het ook lastig vinden om hier weg te gaan. Het voelt zo lekker als thuis nu. Maar heb ook wel zin in een nieuw avontuur. We zijn nu al de kerstvakantie aan het volplannen 
Bedankt voor het lezen en het volgende verhaal typ ik vanuit Bangkok!
Liefssss xx

• 31 Oktober 2014 - 22:00

Oma Annie:

wat een belevenis en wat zie je veel ,we genieten zo met je mee, je komt toch wel weer naar nederland?
    dank je wel voor je reis verslag en geniet nog maar lekker
    heel veel groetjes en een pakkerd van opa en oma

• 31 Oktober 2014 - 22:02

Edwin:

Patty!!!! Goed bezig

• 01 November 2014 - 23:10

Tante Gerda'tje:

Patty, wat fijn dat je dit allemaal mag meemaken! die foto"s zijn ook zo moooooi!!!!! ik kan me voorstellen dat je mateloos geniet.

• 03 November 2014 - 10:41

Oma Frida:

Hoi Patty
    Hier heb ik wel even een uurtje voor nodig om dit
    allemaal te verwerken wat super gaaf allemaal.
    Ik hoorde net van Maarten Thailand is nog mooier dus verheug je op het
    volgende het zal zeker anders zijn maar ook vast bijzonder.Oma Annie vraagt kom je wel weer
    terug zeker weten want hier zijn de gebakken aardappels en de boerenkool
    en niet te vergeten het mooie Twente en wij natuurlijk.
    Groetjes van mij en Opa.

• 03 November 2014 - 17:02

Julia :

Wauw Patty! Wat ben ik toch weer jaloers. Pff, die verhalen! Ik lees alleen maar stranden, bars, vakantie, snorkelen, winkelen en alles, zooo jaloers!!
    Heb je zin om naar Thailand te gaan? Is Bali toch nog maar even omgevlogen! Super leuk om weer een reisverslag van m'n buurmeisje te lezen! Woehoee.
    Hoe gaat het trouwens met je gezondheid? In het vorige reisverslag had je nog al wat problemen! Ik las er niets over, dus ik ga er van uit dat het weer (redelijk) goed gaat. Geen bericht is goed bericht toch! Haha ;-)
    Ik wacht je volgende reisblog weer af!
    Dikke kus uit Spanje x

• 05 November 2014 - 22:28

Tanja:

Hey Patje,
    Leuk verhaal! Zou wel even met je willen ruilen zeg.....
    Geniet nog lekker verder van al je avonturen!