De eerste week! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patty Damhuis - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patty Damhuis - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Patty

31 Augustus 2014 | Indonesië, Denpasar

Zondag 24 augustus was het dan eindelijk zover. Om 11.15 vlogen we naar Bali!!!! Ik had er heeeel veel zin in maar was ook superzenuwachtig voor het vliegen. Op Schiphol kwamen Anna, Farah, Yvette en ik samen. Anna-Lisa en Sarah vlogen vanaf Frankfurt. Na een, toch wel, moeilijk afscheid kon het avontuur beginnen.

De eerste vlucht was een vlucht van 12,5 uur naar Singapore. Dit ging best oke! Het duurde alleen wel echt heeeel lang. Na 9 a 10 uur hadden we de hele menukaart al besteld en waren we het entertainment scherm ook wel zat. En de mensen om ons heen waren ons ook zat. Uit verveling gingen we karaoke doen en anderen konden dat niet waarderen haha
Eenmaal in Singapore moesten we nog ongeveer een uurtje wachten op het vliegtuig naar Bali. Deze vlucht duurde 2,5 uur maar ik heb er nauwelijks iets van meegekregen omdat ik meteen in slaap ben gevallen. Schrok in 1x wakker en moest heel gehaast nog het immigratie formulier invullen omdat we al bijna gingen landen.

De eerste 2 dagen hadden we met zijn zessen een hotel geboekt in Kuta. Dit is de uitgaans en jongeren plek van Bali. Daarna gingen Yvette en ik naar Nusa Lembongan en de andere meiden naar Gili Trawangan. De eerste 2 dagen in Kuta hebben we vrij weinig gedaan. We hadden allemaal best een jetlag dus we hebben alleen maar aan het zwembad gelegen en een beetje gewinkeld.

Op woensdag gingen Yvette en ik naar Nusa Lembongan, een eilandje onder Bali. We werden bij het hotel opgehaald en naar Sanur gebracht. Vanaf daar ging de boot naar het eilandje. De boot duurde maar een half uurtje maar ik heb wel 10x bijna in mn broek gescheten. Zooo hard op zulke harde en hoge golven. Was blij dat ik weer aan wal stond.

De eerste indruk van Nusa Lembongan was echt geweldig!!!! Zulk helder water. Echt een paradijsje. We hadden een bungalow geboekt en dat viel flink tegen. Foto’s kunnen je echt flink bedriegen. Een douche met alleen ijskoud water, dikke kakkerlakken (minimaal 10 cm!) in de kamer en een mini zwembad waar de plaatselijke duikclub les in gaf. (lees: dus eigenlijk geen zwembad). Maar we lieten de sfeer zeker niet bederven en zijn langs de kust gelopen helemaal door het bos. Zo kwam van je van baai naar baai. Echt heel tof! De tijd ging snel en de woensdag was alweer bijna voorbij. We hebben nog even wat gegeten en zijn daarna naar het hotel gelopen weer. We vroegen ons af waarom alles om 9 uur al zo dood en leeg was maar daar kwamen we later achter toen Yvette naar de voorkant van het hotel liep en bijna in zee viel. Het water komt hier zo hoog dat het hoger dan de stoep komt. De stoep is dan al 2 meter hoog maar zelfs hier komt het nog bovenuit. Dus je kunt ook nergens heen. Dat was wel zonde maarja we hebben ons wel vermaakt. Er is verder ook vrij weinig toerisme. Zeker vergeleken met Bali.

De volgende dag gingen we een scooter huren. We hadden besloten dat Yvette zou rijden want ik kan eccccht geen scooter rijden. En ik ben een watje dus durfde ook niet. We hadden een aantal dingen die we heel graag wilden zien. 1 hiervan was Dream Beach. En waaaaaaaaaauwwwwwwww dit is echt het aller aller mooiste strand dat ik ooit in mn leven heb gezien. Echt zooo mooi! En superblauw water met gigantisch hoge golven. We waren echt sprakeloos. Hier natuurlijk weer 1000 foto’s gemaakt net zolang tot er een facebook waardige foto tussen zat. We hebben hier 2 uurtjes gelegen en zijn toen verder gegaan. Vlak naast Dream Beach ligt Devil’s Tear. Dit is een hoge klif waar de gigantische golven heel hard op breken zeg maar. Het gaat zo hard tekeer daar! Toen besefte ik echt hoe sterk de natuur is. Echt bizar en suuuupergaaf om te zien! We hadden nog veel tijd over dus besloten over een gammel bruggetje het buureiland te bezoeken. Dit eilandje heet Nusa Ceningan en is nog veeeel kleiner dan Nusa Lembongan. Hier is zo goed als geen toerisme en zijn de mensen echt zo arm. Heb er echt heel erg veel moeite mee, veel meer dan ik verwacht had. Ik besef nu echt hoe goed ik het heb. Al deze mensen werken zo hard voor bijna niks. En ze kijken echt tegen ons op dat wij naar zo’n dure universiteit kunnen. En ze zijn allemaal zoooo lief! Goed terug naar Nusa Ceningan. Zoals ik al zei dit is echt een mini eilandje en heeel slecht ontwikkeld. De wegen waren ook zo slecht. Gewoon geen wegen eigenlijk. Meer een hoop dikke rotsen en stenen bij elkaar gegooid. Yvette mocht dus lekker blijven rijden haha. We konden niet vinden wat we zochten dus een local heeft ons naar 2 uitkijkpunten boven op de berg gebracht. Met de scooter. Het was zoooo stijl. Heb een aantal keer flink mn ogen dichtgeknepen. Het uitzicht was hier geweldig!! Dus het was het wel waard. Daarna besloten we nog op zoek te gaan naar de Blue Lagoon. Dit is een klif waar je vanaf af kunt springen met prachtig helder water. Natuurlijk ben ik niet gesprongen.. Het was al vrij laat en aangezien het hier om 7 uur pikkedonker is besloten we terug te rijden. ’s Avonds hebben we ergens gegeten en we hadden beiden heel veel zin in tomatensoep. Dus wij krijgen na 45 minuten eindelijk onze tomatensoep, is het gewoon opgewarmde zoetzure saus ofzo. Echt zoooo vies :P Maarja ook dat hoort erbij. We hebben er om gelachen en ’s avonds maar extra chips gegeten tegen de honger.

De volgende dag, vrijdag, hadden we ook nog de scooter. Ik wilde nu ook graag rijden en het ging heel goed!! Helemaal niet eng, vond het wel cool. We gingen eerst naar de mangroves in het noorden van het eiland. Eigenlijk moet je hier een tour doorheen doen maar daar hadden we geen zin in dus niet gedaan. We besloten terug te gaan naar Dream Beach. Er zat daar een hotel met een infinity pool met uitzicht op de mooie zee waar je voor 3 euro de hele dag in mocht. Ik was een beetje ziekjes ook dus we hebben lekker geslapen op de ligbedjes. Ook hier weer net zolang foto’s en selfies gemaakt totdat de perfecte erbij zat. Deze dag ging snel voorbij. We hebben ’s avonds gegeten bij het hotel en zijn op tijd gaan slapen.

Zaterdags gingen we naar ons huishotel in Denpasar. We waren er al geweest om er onze koffers heen te brengen en het zag er wel goed uit!! De kamer leek in eerste instantie heel mooi totdat we de badkamer open deden. Het stonk er echt alsof er 36 dooie ratten lagen te rotten. Niet normaaal. Dus wij naar de receptie. Stuurden ze de housekeeping en die sprayde ff met wc spray. Hij dacht dat dat wel hielp haha sowieso niet dus. Nja allemaal drama en gezeur we kunnen niet douchen in onze eigen badkamer. En nu hebben ze geen fatsoenlijke andere kamer vrij dus nu gaat de manager van Stenden morgen overleggen met de manager van het hotel wat er nu gaat gebeuren want de afvoer van deze douche moet vervangen worden ofzo. Wel even zuur want we weten dus nog niet of we in deze kamer blijven of niet en waar we anders terecht komen. Maarja verder is het echt een top hotel! Lekker ontbijt wel en lekkere roomservice. De mensen van Stenden zijn ook suuuuperleuk! Allemaal heel open en gezellig. Meeste zijn nederlands of duits en een paar uit Zuid – Afrika en andere landen.
Gisteravond zijn we wezen stappen nog in Kuta. We gingen naar Sky Garden, een club met 7 verdiepen en een rooftop lounge. Echt zoooooo super supervet!!! En ook supergoedkoop. Hier gaan we sowieso vaker naar toe.

Vandaag hebben we een beetje gechilld en zijn we naar de supermarkt geweest. Het is hier nu alweer bijna bedtijd want we moeten natuurlijk fit zijn voor onze eerste schooldag morgen.

Ik zal snel weer schrijven!
Liefs xxxx uit Bali

p.s. Ik zal ook foto's toevoegen!!

• 31 Augustus 2014 - 16:28

Arja:

Wauw pat!

Wat gaaf allemaal! Ben nu wel benieuwd naar de foto's ;). Krijg toch wel een beetje kriebels naar mijn roots zo, hihi.

Hopen dat het goed komt met je hotel! Zou wel zuur zijn anders :( lekker genieten in ieder geval!

Xxx

• 31 Augustus 2014 - 19:11

Oma Annie:

hoi patty wat een mooi verhaal en al die foto''s
    we hebben echt zitten lachen
    wat prachtig
    we bellen je wel een keer

bedankt voor dit alles het gaat je goed

• 31 Augustus 2014 - 21:05

Tanja :

Hoi hoi, ziet er super uit zeg!
    Leuk om zo een beetje mee te genieten!
    Je maakt veel mee zo zeg.

Vl uit het geweldige Denekamp

• 31 Augustus 2014 - 21:47

Kirsty:

Jeetje, echt van die mensen die hele bijbelverhalen typen op hun blog :P
    Haha nee hoor Pat, super fijn om het zo even te lezen. Hoef je het verhaal geen 100x te herhalen. Blijf zo doorgaan, en je dirty stories hoor ik wel op whatsapp ghehehe.

Xxxxxx missyou

• 01 September 2014 - 09:01

Oma Hemeltjen:

leuk om dit alle allemaal te lezen patty zo ben ik ook een
    beetje in Bali geniet er maar van .
    Groetjes en dikke knuffel Oma.

• 01 September 2014 - 11:55

Ria:

ha patty,

wat heb je al veel gedaan in 1week, lijkt mij prachtig daar.
    Geniet er van.
    Gr. Ria en Fons

• 01 September 2014 - 13:16

Subbo:

Hé Pat, leuk gedaan hoor!
    Scheelt zere vingers van het appen ! ☺

Dikke kus

• 04 September 2014 - 12:03

Tante Marijanne En Tante Fini:

Hebben je fotos gezien en je verhalen gelezen. Ben je daar om te studeren of om vakantie te vieren? Wensen je een goede studie toe en tevens veel plezier en vermaak in het mooie Indonesie.....

• 06 September 2014 - 00:07

Tante Gerdaa' Tje:

Wauw Patty wat een verhaal!!! wat fijn dat je nu al zo geniet! het is vast een stimulans om hard aan je studie te werken.
    Ik ben heel benieuwd hoe het je verder zal gaan.
    En......veel liefs en een dikke kus van mij.

Gerda

• 08 September 2014 - 14:20

Evelien:

Hoi Patty,

Wow wat gaaf allemaal! Geniet er van en veel succes

Groetjes
    Evelien

• 11 September 2014 - 15:12

Julia:

Pattt,
    Nu pas de tijd gevonden om je blog te lezen. Wauw!! Ik zag al foto's voorbij komen en je verhaal!!! Klinkt allemaal super leuk, behalve dan jullie afvoer in de badkamer. Hadden ze geen penthouse suite over voor jullie?
    Hahah. Ik ga nu snel je tweede blog lezen en dan lig ik alweer op schema. Heb me al aangemeld voor de mailing van je blog!
    Dikke kus