2 weken alweer! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patty Damhuis - WaarBenJij.nu 2 weken alweer! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patty Damhuis - WaarBenJij.nu

2 weken alweer!

Blijf op de hoogte en volg Patty

08 September 2014 | Indonesië, Denpasar

Dag lieve mensen!

Ik ben vandaag precies 2 weken in Bali en het is nog steeds superleuk! Hoewel ik me de laatste 2 dagen toch wel besef hoever ik echt van huis ben. Toch is het hier geweldig! Het voelt nog een beetje als vakantie. Ook al moeten we wel echt hard werken voor school. Ik zal even een samenvatting geven alle leuke dingen die ik de afgelopen week heb gedaan.

Maandag hadden we de eerste schooldag. We werden om half 10 opgehaald met de busjes bij het hotel. De school is echt heel schattig! Niet zoals we gewend zijn. We kregen een introductie met allerlei presentaties over de lessen maar ook over de do’s en dont’s in Bali en op school. Ook was er een Balinese dans en kregen we een typisch Indonesische lunch. Ook heb ik Maureen van der Merchée nog gesproken. Zij is de dochter van Diny van der Merchée (voor de denekampers onder ons) en was eerst de General Manager van onze school. We hebben gezellig gepraat over van alles en nog wat. Wel grappig om een denekamper tegen te komen aan de andere kant van de wereld. Na school ben ik wezen winkelen in Kuta met Yvette, Lesley (Sandvoort, ook uit Denekamp. Super toevallig!) en Eva.

Dinsdag begon de echte les. Een introductie van Eventmanagement. Het klonk op zich wel interessant maar het is en blijft school he.. We waren om 11 uur al vrij dus ik ben naar het strand in Seminyak geweest met Yvette, Sarah, Farah, Anna-Lisa en Anna. Hier hebben we lekker gezond, gezwommen en Radler gedronken.

Op woensdag hadden we de eerste PBL les. PBL betekent dat je iedere les een soort case behandeld. In dit geval dus hoe je evenementen organiseert en hoe je dat allemaal moet aanpakken. Het viel me eigenlijk een beetje tegen.. Maar misschien moet ik er nog een beetje inkomen. Ik had pas laat les dus verder weinig gedaan, behalve een hele hoop huiswerk. ’s Avonds hebben we gegeten bij een ‘warung’. Dit zijn kleine kraampjes aan de straat met echt supergoedkoop eten. Ik had een zelfgemaakt icetea en hele lekkere gebakken noodles met kip en groente voor 14000 Rupiah. Dit is nog minder dan een euro! Mooie prijzen dit, hebben we weer geld over voor winkelen en Radlers!

Donderdags hadden we weer maar tot 11 uur les. Hierna snel naar huis gegaan om spullen te pakken want Yvette, Sarah, Anna-Lisa, Farah en ik gingen 2 nachtjes weg naar het zuiden van Bali! We hebben eerst de spullen naar het hotel in Jimbaran gebracht en zijn daarna naar een tempel geweest in Uluwatu. Hier hebben we de Kecak dans bekeken bij zonsondergang. Er zit een heeeel verhaal achter die Kecak dans maar ik snapte er niets van haha. Maar wel leuk om te zien! Ook de tempel en de zonsondergang waren mooi om te zien. Er waren ook een hele hoop apen. Nou ik vind dat echt helemaal niks want ze zijn best agressief en als ze je bijten (wat nog wel eens gebeurd) dan moet je meteen naar het ziekenhuis om een hele lading spuiten te halen. Er stond dus aangegeven dat je je bril en sieraden enzo af moest doen omdat de apen die anders afpakken. Iedereen dat braaf gedaan, behalve Yvette haha. Springt er in 1x een aap op haar rug en die pakt haar zonnebril af. Ze schrok zich dood natuurlijk! Maar ook wel heel grappig. Gelukkig heeft ze hem wel terug gekregen want een medewerker leidde aap af met wat anders.

Vrijdags zijn we naar de Puja Mandala geweest. Dit is een plek waar 5 gebedshuizen staan voor 5 verschillende geloven. Het hindoeïsme, Boeddhisme, de Islam, Protestantisme en Katholicisme. Deze plek is onder meer gecreëerd om vrede en gelijkheid tussen de geloven te vormen. Best bijzonder om te zien! Ik was bijvoorbeeld nog nooit in een moskee geweest. De boeddhistische tempel was het mooist maar daar mochten we helaas niet in. Daarna bracht de chauffeur (die huur je hier de hele dag voor 30 euro voor 5 personen) ons naar Pandawa Secret Beach, een strand met vooral locals. Echt een supermooi strand! Op een gegeven moment kwamen Sarah en Yvette uit het water en vroegen een paar mensen of ze met hun op de foto wilden. Nou oke prima wij lachen enzo. 5 foto’s ofzo gemaakt en klaar. Er kwamen ondertussen steeds groepen Indonesiers aan in lange kleren enzo die op vakantie waren naar Bali. Yvette en ik waren in het water en toen we eruit kwamen stonden er gewoon mensen op ons te wachten om met ons op de foto te gaan. Nou eerst was het wel weer grappig enzo. Maar 40 foto’s verder (letterlijk 40 foto’s) wilden we weer lekker op het bedje liggen. Maar toen kwam iedereen daarnaar toe. En het werden er steeeeds meer. Er zijn in totaal denk ik wel 100 foto’s gemaakt samen. Iedereen wilde met ons op de foto. Echt bizar!!! Na een half uur was vonden we het ook wel genoeg geweest. Toen we dat lieten merken gingen ze maar stiekem foto’s maken. Dat probeerden we maar gewoon te negeren. Wat bleek achteraf. Deze mensen kwamen van Java en sommige hadden nog nooit of bijna nooit westerse mensen gezien. Laat staan meisjes in kleine bikinietjes. We waren dus een behoorlijke bezienswaardigheid.
's Avonds hebben we gegeten in een visrestaurant waar je een stuk of 10 aquaria had met nog levende vissen. Hier kon je een vis uit uitkiezen en die kreeg je dan op je bord. Beetje gek en ook toch wel een beetje zielig!

Zaterdags hebben we uitgecheckt in het hotel en zijn we weer op weggegaan naar andere stranden in de omgeving. Eerst gingen we naar Balangan Beach. Echt een supergaaf strand met bijna geen mensen maar er stond echt geen zuchtje wind. De warmte was zo echt niet uit te houden! Dus we hebben de chauffeur gevraagd of we naar een ander strand konden. We kwamen uit bij Padang Padang Beach. Ook een heel leuk strand maar een stuk toeristischer en drukker. We kwamen er al gauw achter dat er kwalletjes in het water zaten dus ik kwam niet veel verder dan pootje baden want ik ben een watje natuurlijk. Hier hebben we de rest van de middag lekker gelegen. Rond een uur of 5 gingen we weer naar huis want we wilden nog stappen. Helaas was ik al niet zo heel goed in orde en werd ik ’s avonds echt ziek dus geen stappen voor mij  . Het schijnt dat ik echt een geniale avond heb gemist dus komend weekend haal ik het gewoon weer in!

Zondags lekker rustig aangedaan. Even boodschappen gedaan en een abonnement afgesloten bij de sportschool. Waarschijnlijk ga ik deze 2,5 maand nog geen 5x er naartoe maargoed het was 5 euro per maand ofzo dus het einde van de wereld niet. Toen we terug liepen, liepen we langs een plek waar net een ongeluk gebeurd was. Eerst leek het wel mee te vallen maar we zagen de helm van de scooter bestuurder liggen en die zat compleet vol met bloed. Best heftig om te zien. We waren er eigenlijk een beetje op aan het wachten wanneer we de eerste keer een ongeluk zouden zien omdat het verkeer hier echt chaos is. Maar als je het dan ziet is het toch wel even schrikken.

Vandaag hadden we een fieldtrip van school. We zijn naar een soort van evenementen centrum geweest waar vooral veel feesten en trouwerijen worden gehouden. Echt zooooooo mooooi! Ik roep altijd dat ik niet ga trouwen maar mocht het toch nog gebeuren dan wordt dit sowieso de locatie. Dus iedereen kan alvast gaan sparen voor een ticket naar Bali haha! Maar echt supergaaf. Een prive strandje enzo erbij. Gewoon echt een droomlocatie. Hierna gingen naar een conventie centrum waar bijvoorbeeld conferenties worden gehouden met alle belangrijke mensen van de hele wereld, presidenten enzo. Wel leuk maar minder interessant en leuk dan het eerste. Rond 4 uur zijn Eva, Yvette, Lesley en ik naar de Tanah Lot gegaan, een hele mooie tempel die bij vloed in de zee staat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er iets meer van verwacht had omdat er altijd supermooie plaatjes op internet staan. Dus de eerste indruk viel me een beetje tegen. Maar later vond ik het wel heel gaaf! Vooral de zonsondergang daar was zoo mooi! Ook hier waren er weer mensen die met ons op de foto wilden maar niet zo extreem als op het strand gelukkig. Bij de tempel hebben we ook nog even wat souvenirtjes geshopt bij de winkeltjes.

Zo dit was toch wel ietsje meer dan alleen een samenvatting. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en ik schrijf snel weer!

Lieffssssxxxx uit het suuuupermooie Bali!!!!

  • 08 September 2014 - 18:00

    Tante Gerdaatje:

    Wat maak je al veel mee! wat geweldig en wat fijn dat je dit wilt delen met mij en vele andere.
    Zo waan ik mij ook al een beetje in Bali. en....Patty als je beslist om toch ooit te trouwen in dat mooie Bali dan verwacht ik wel een uitnodiging!
    Dikke kus, Gerda

  • 08 September 2014 - 18:13

    Ria:

    Patty, geweldig zou bijna jaloers op je worden, dat je zo veel mee maakt. geniet er van.
    gr, ria en fons.

  • 08 September 2014 - 19:01

    Paula:

    Super leuk om te lezen! Herken zoveel dingen!
    Zijn je vriendinnen UITGEWEEST naar sky garden(kuta)? Dat is super leuk.

    Veel succes en plezier nog!!

    Xx paula

  • 08 September 2014 - 20:27

    Oma Hemeltjen:

    Leuk verslag geef je een tip als jullie weer gaan winkelen koop een zwempak Zwart hoog gesloten
    met pijpjes nergens geen last meer van.Het is zeker bijzonder om de tweede week al
    twee Denekampers tegen te komen zo zie je maar weer de doarpers zit overal.
    Geniet er nog van, Groetjes Oma.

  • 08 September 2014 - 21:59

    Linda:

    Wauw Patty heel bijzonder en hoewel ik bali niet ken het tropische zou ik wel willen zien.
    Leuk om Maureen te ontmoeten in het vere Bali.
    Hoop nog veel leuke ervaringen te lezen.
    Groetjes
    Linda

  • 08 September 2014 - 22:52

    Oma Annie:

    wat leuk om weer eens wat te lezen over je belevenissen op bali
    wat fijn dat dat je zo geniet
    in gedachten ben ik er ook weer
    maak er een mooie tijd van
    groetjes uit het mooie denekamp

    oma en opa

  • 09 September 2014 - 00:11

    Demi:

    Heeee lieve pat!

    Wat een leuke verhalen, misschien volgend jaar toch ook maar Bali voor mij.. Je bent wel cultuur aan het snuiven hoor, goed bezig!
    Dat trouwen zie ik nog niet meteen gebeuren, maar wie weet verras je ons wel en komt er straks opeens ook nog een kinderwens...

  • 11 September 2014 - 15:19

    Julia:

    Haaaaaahahaha Patty! Ik ga stuk. Jullie hebben de hele dag op het strand voor de camera gestaan? Hahah, hilarisch!
    Klinkt allemaal super met je blauwe stranden en radler's! Lekker hoor mop, geniet er van!
    Dikke kus uit Spanje!! xxx Juul

  • 13 September 2014 - 09:27

    Arja:

    haha Pat! Wat schrijf je toch leuk! Als jij je best gaat doen om DE man te vinden, wil ik best nadenken over een vliegticket naar Bali, haha ;). Have fun weer deze week!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1116
Totaal aantal bezoekers 7251

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 21 Februari 2015

Studeren in Azië

Landen bezocht: