Lang geleden alweer.. - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patty Damhuis - WaarBenJij.nu Lang geleden alweer.. - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patty Damhuis - WaarBenJij.nu

Lang geleden alweer..

Blijf op de hoogte en volg Patty

07 Oktober 2014 | Indonesië, Denpasar

Lieve iedereen!

Sorry sorry sorry dat jullie zolang hebben moeten wachten op een update!
Dit komt vooral omdat ik erg druk met school ben geweest en een hele tijd niet zoveel leuke dingen heb gedaan door wat vervelende omstandigheden.
Maar ik begin met de leuke dingen. Mocht je daarna nog zin hebben om te lezen dan kun je altijd de stomme dingen nog lezen!
Zoals jullie vast wel verwachten is het hier nog steeds echt geweldig. De tijd gaat zo snel en dat maakt me echt een beetje verdrietig. Voor ik het weet ga ik naar Thailand (8nov) en dan zit ik al op de helft. Maarja, time flies when you’re having fun.
Sowieso doen we hier hele leuke dingen zoals stappen en gewoon gezellig met de meiden eten enzo maar we hebben ook nog wat leuke dingen gedaan die echt noemenswaardig zijn.
Het weekend van 27 september zijn we met een hele groep naar Lovina geweest. Dit ligt in het noorden van Bali. De weg erheen duurde zo’n 5 uur maar het was zooo mooi! Allemaal rijstvelden en bergen enzo. Echt wat ik me voor had gesteld van Bali. In Lovina zaten we in een villa. Nou ik kan echt NIET omschrijven hoe supergeweldig die villa was! Hij was voor 16 personen en we hadden 8 kamers met ieders een prachtige eigen badkamer. Een prachtige lounge en een eigen zwembad. En meteen aan zee. En personeel die alles voor ons deden. En zo kan ik nog wel even doorgaan. We waren echt sprakeloos. Ik heb nog nooit zo’n huis gezien in mijn leven en ik ga ook nooit meer zo’n huis zien denk ik. Kijk even op deze link, dit is een filmpje van de villa  http://www.youtube.com/watch?v=_S_6xQ1oqIk
Het is in het echt nog 10x mooier! Zal ook even wat foto’s ervan uploaden.
De terugweg op zondag zijn we langs de Git Git waterval geweest en nog langs een meer met een tempel. Ook dit was erg leuk!!

Verder zijn Eva, Lesley, Yvette en ik dat weekend erna naar Ubud geweest. Bali staat toch wel een beetje bekend om de rijstvelden en die kun je hier vinden. Echt zoo ontzettend mooi! Je hebt daar ook een monkey forest maar daar durfde ik (natuurlijk) niet in. Als zo’n aap je bijt, wat nog wel eens voor komt, moet je naar de dokter en krijg je 5 spuiten. Nou dat risico neem ik van mn leven niet.
Verder hebben we daar lekker gewinkeld, een waterval bezocht, naar een koffie plantage geweest, een paar tempels en een zilver fabriekje bezocht. Echt heel erg leuk!

Gisteren zijn we met school naar traditional farming Bali Village geweest. Hier werden allemaal traditionele balinese werkzaamheden getoond. We hebben versieringen voor ceremonies gemaakt van palmbladeren, je kon zelf een offerbakje maken, er waren hanengevechten, je kon verse kokok en kokoswater proeven, je mocht zelf rijst planten op een rijstveldje en nog meer van dit soort leuke dingen. Ook zijn we naar een basis school geweest. Zuuuulke lieve kindjes, wilde ze allemaal meenemen naar huis. Echt superlieve schatjes. Ze hadden ook het liedje Vader Jacob ingestudeerd, echt heel leuk.
Ook hebben we nog heeeele leuke dingen gepland. Morgen gaan Eva, Yvette, Lesley en ik naar de Gili eilanden. Voor de mensen die niet weten wat dit zijn, Google het even. Echt je wordt zo jaloers haha zoo geweldig!
Verder gaan Anna – Lisa, Yvette en ik volgende week donderdag op vakantie. We gaan eerst 4 nachten naar Singapore en dan nog 3 nachten naar Kuala Lumpur. Zooo ontzettend veel zin in!!
Als we dan terug komen dan hebben we nog maar 2 weken in Bali..
Verder zijn we ook echt nog wel heel druk met school. We hebben weinig les maar moeten veel thuis doen. Maar het harde werken loont. We hadden een 8,2 voor ons project! Toch wel even leuk.

Nu zal ik even wat vertellen over de stomme dingen. Helaas gebeuren die hier ook..
Ongeveer een maand geleden kreeg ik in 1x super erge zonne allergie bij mn decollete en op mn schouders. Het werden echt een soort van ontstekingen. Eerst zelf wat dingetjes geprobeerd maar het werd alleen maar erger. Dus de hotel dokter maar gebeld. Die gaf me een hele lading cremepjes en pillen maar het werd alleen maar erger en erger. Dus moest van die dokter naar een dermatoloog. Dus wij (Yvette, Janna en ik) naar het ziekenhuis. Nou het leek wel of er een tsunami was geweest ofzo. Het zat echt compleet vol! Echt een gekkenhuis. En dat terwijl het spreekuur om 19.30 ’s avonds was. Beetje vreemd. Nou die vrouw kon me echt niet verder helpen. Volgens mij kan iedere halvegare zich voor doen als dokter. Moest maar gewoon door blijven smeren met een creme die ik op internet had gevonden en zelf had gekocht. (Je kunt hier echt alles halen zonder recept, tot aan de zwaarste pijnstillers). Na contact met de dokter in Nederland en de apotheek in Nederland mocht ik EINDELIJK na bijna 2 weken weer in de zon!!!! (dit lijkt kort maar in Bali in je hotel kamer zitten is niet zo leuk..) Wel beperkt maar ik kon in ieder geval weer naar het strand. Had toch wel wat leuke stranddagen en het surfen gemist.
Nou ik natuurlijk suuuuperblij. Lekker dagje naar het strand geweest. Die blijheid duurde niet lang helaas..
Gister (maandag) 2 weken geleden heb ik namelijk een scooter ongeluk gehad. Eerst voelde ik geen pijn alleen schrok ik heel erg. Maar toen ik op stond voelde ik mn voet. Nou toen ik er naar keek ging ik bijna van mn stokje. De wond op mn voet was zo diep dat ik mn spier zag. Later kwam de pijn ook wel. Had 3 schaafwonden op mn knie, een snee in mn voet, wat kleine schaafwondjes en 1 diepe wond dus waar het vlees gewoon weg was. Precies boven op boven mn grote teen. Ik was natuurlijk best wel bang en het deed echt heel erg pijn. Gelukkig was er net een Australische verpleegster in het hotel die me had zien zitten in de lobby en die heeft me heeeel goed geholpen. Ze heeft me geholpen tot de dokter er was en is er steeds bij gebleven. Toch wel fijn iemand die goed engels kan en me meteen snapt als ik wat vraag. Het schoonmaken deed echt zieeek veel pijn maar gelukkig had ik hele lieve meiden naast mn bed zitten die me troostten.
De volgende dag is de zuster nog 2 keer langs geweest om het te bekijken en te helpen met schoonmaken van de wond en die dag erna de dokter weer. Daarna heb ik het steeds zelf schoongemaakt. Die zelfde week nog wel naar het ziekenhuis geweest omdat het steeds meer pijn deed. De specialist daar zei dat er een flinke bloeding is geweest in mn voet en dat de spier beschadigd is omdat het zo diep was. Maar het gaat nu een stuk beter. De wond is bijna genezen maar heb helaas nog wel wat pijn bij het lopen. Dit kan ook nog wel eventjes duren. Gelukkig kan ik nu wel weer leuke dingen doen enzo. Dus dat ga ik dan ook zeeeeeeker doen!!!

Dit was het verhaal van de afgelopen weken. Ik zal proberen de komende tijd wat meer te schrijven.
Heeeel veel liefs uit het prachtige Bali!!!!
xxxxxxx

• 07 Oktober 2014 - 16:37

Julia:

Wauw Patt! Wel een beetje geschrokken van het laatste stuk van je blog. Hoe gaat het nu met je allergie? Nog last van? En met je voet? Heeeel veel beterschap. Houd je ons op de hoogte? Sterkte!
    De rest van je verhaal, in één woord WAUW!! Die villa, ben stik jaloers!! Geniet er van meid, heb je verdiend! 8 november vertrek je al richting Thailand? Tijd gaat echt snel. Geniet lekker van je laatste weekjes Bali en je vakantie.
    Dikke kus uit Spanje!

• 07 Oktober 2014 - 22:50

Oma Annie:

hoi pat dat was schrikken dat jou dit moet overkomen ,hopelijk gaat het wat beter,en wat gaat de tijd snel met een paar weken zit je in bangkok
    geniet nog wat van het mooie land
    en wees wat voorzichtig een .ongeluk zit in een klein gat
    dank je wel voor het mooie verhaal pas goed op je zelf maar geniet veel
    een dikke knuffel van opa en oma Damhuis verzorg je zelf goed
    dag meisje

• 09 Oktober 2014 - 16:13

Oma Hemeltjen:

HOI PATTY
    GEWELDIG VERHAAL WEER IK HEB ER VAN GENOTEN.
    STUUR JE NOG EEN MAIL
    KNUFFEL OMA.

• 09 Oktober 2014 - 17:10

Simone:

Hai Patty
    Wat geweldig daar in bali en wat een leuke verhalen en foto's.
    IK WIL OOK NAAR BALI
    Heel veel plezier en een fijne tijd daar in bali.
    Groetjes Simone

• 10 Oktober 2014 - 22:31

Ria Reerink:

ha Patty

geweldig wat jij allemaal mee maakt, uit gezonderd de vervelende dingen.
    Leuke foto's en wat zie je er goed uit.
    ga zo door Patty en genieten maak je misschien nooit meer mee.

gr. uit het mooie Lattrop. Ria en FONS.

• 11 Oktober 2014 - 11:57

Tante Gerdaatje:

Hallo Lieverd,

Oeps! dat was zeker even schrikken als je valt met de scooter en zeker als je eerst niet durft en dan ook nog valt, maar wat fijn dat je zo veel lieve mensen om je heen hebt die je dan helpen! maar Pat wel weer op die scooter gaan he, laat je niet kisten je kunt het!!! en dan die zonneallergie daar wordt je niet blij van ooit toen ik in het mooie Israel was heb ik een allergie gehad van die mooie en heerlijke aardbeien die ze daar hebben nou dat heb ik geweten mijn heeele kont zat onder kun je je daar wat bij voorstellen? en daar wordt je echt niet vrolijk van! nu kan ik er om lachen ,dus lieve meid blijf lachen en geniet geniet van dat mooie Bali !!!!!!!!!!!!! maar dat doe je ook wel he.
    Bedankt Patty voor al die mooie verhalen en dat ik mee mag genieten.

Een dikke dikke knuffel van je tante Gerdaatje.